Глобальний ринок електромобілів зростає: 1,7 млн продажів у серпні, +25% з початку року
Електромобілі встановлюють нові рекорди
Ринок електромобілів продовжує стрімке зростання: у серпні 2025 року у світі було продано 1,7 мільйона електричних транспортних засобів. Це на 5% більше, ніж у липні, і на 15% вище за показники серпня 2024 року, за даними аналітичної компанії Rho Motion. З початку року загалом продано 12,5 мільйона електромобілів, що підкреслює швидкий розвиток електромобільності на глобальному рівні.
Повністю електричні автомобілі (BEV) становлять більшу частину продажів – 1,16 мільйона одиниць, тоді як плагін-гібриди (PHEV) додали ще 570 тисяч. Чарльз Лестер, менеджер з даних Rho Motion, пояснює: «Північна Америка досягла рекордного місячного показника завдяки поспішним покупкам у США перед завершенням федеральної податкової пільги наприкінці вересня. У Європі зростання підтримується законодавством про викиди, зокрема в Німеччині (+45%) та Великобританії (+31%)». У Китаї, найбільшому ринку електромобілів, зростання продажів у липні-серпні сповільнилося через минулорічні субсидії на обмін авто, але все ще становить 25% з початку року.
Регіональні тренди та ключові ринки
З початку 2025 року глобальні продажі електромобілів зросли на 25% порівняно з 2024 роком. Китай лідирує з 7,6 мільйона проданих одиниць (+25%), за ним йде Європа з 2,6 мільйона (+31%), Північна Америка – 1,3 мільйона (+6%), а решта світу – 1 мільйон (+44%). Європа демонструє швидке зростання завдяки майже рівному розподілу між BEV і PHEV. Німеччина та Великобританія лідирують, тоді як Іспанія подвоїла продажі, а Італія зросла на 41%. Виняток – Франція, де продажі впали на 9% через економічні фактори.
У Великобританії серпневі продажі знизилися на 32% порівняно з липнем через сезонне уповільнення, але очікується зростання у вересні через оновлення номерних знаків. Популярні моделі, такі як Ford Puma Gen-E та E-Tourneo Courier, отримали знижки до 5100 доларів. У Європі китайський BYD зміцнює позиції: його Seal U став бестселером серед PHEV, а нова модель Seal 6 PHEV дебютувала у вересні.
Виклики та перспективи
У Північній Америці серпень став рекордним через поспіх покупців перед завершенням податкової пільги 30 вересня. Однак аналітики прогнозують спад у четвертому кварталі, оскільки Volkswagen призупинить виробництво ID.4, а GM скоротить випуск електромобілів. У Канаді продажі впали на третину через паузу в програмі субсидій iZEV, що може ускладнити досягнення цілей щодо продажів електромобілів у 2026 році.
Китай залишається локомотивом ринку електромобілів із зростанням продажів на 11% у серпні порівняно з липнем. BYD, провідний гравець, скоригував ціль на 2025 рік до 4,6 мільйона одиниць, з яких до 1 мільйона піде на експорт. Ці тенденції показують, що електромобільність набирає обертів, особливо в містах, таких як Київ чи Лісабон, де попит на екологічний транспорт зростає. Чи втримають ринки цей темп, чи економічні фактори сповільнять прогрес?
