Lancia Ypsilon HF: електричний хот-хетч відроджує дух ралі Group B
17 липня 2025 року італійський бренд Lancia оголосив про повернення легендарної емблеми HF із новим електричним хот-хетчем Ypsilon HF, який кидає виклик Renault 5 Turbo 3E. Цей 280-сильний електромобіль, натхненний епохою ралі Group B 1980-х, поєднує сучасні технології з культовим дизайном, включаючи оновлений логотип із “галопуючим слоном”. Окрім потужної дорожньої версії, Lancia повертається до автоспорту з Ypsilon Rally4 Trofeo, знаменуючи відродження бренду, який домінував у ралі з такими іконами, як Delta HF Integrale. Чи зможе новий Ypsilon HF повернути Lancia на вершину? Розповідаємо про електричний хот-хетч, який обіцяє розбурхати серця фанатів.
Електричний Ypsilon HF: спадщина ралі в сучасному стилі
Lancia Ypsilon HF — це не просто електромобіль, а справжній спадкоємець славетної епохи Group B, коли Lancia Delta HF Integrale, Renault 5 Turbo та Audi Ur-Quattro визначали стандарти ралійних перегонів. Новий Ypsilon HF оснащений електродвигуном потужністю 280 к.с. і крутним моментом 345 Нм, що дозволяє розганятися від 0 до 100 км/год за 5,6 секунди. Завдяки 54 кВт·год батареї на 400 В, він пропонує запас ходу до 370 км за стандартом WLTP, а швидка зарядка додає 100 км пробігу за 10 хвилин. Уявіть, як цей електричний хот-хетч мчить нічними вулицями Лісабона чи звивистими дорогами поблизу Осло, поєднуючи тишу електродвигуна з адреналіном ралійного духу.
Дизайн Ypsilon HF віддає шану класичним моделям Lancia. Логотип HF із червоним слоном, натхненний Fulvia Coupé 1966 року, отримав сучасне оновлення з похилими літерами, що символізують швидкість. Зовнішність доповнює занижена на 20 мм підвіска, розширена на 30 мм колія та агресивні аеродинамічні елементи, які роблять автомобіль більш стійким на високих швидкостях. Гальмівна система Alcon із 355-мм дисками та чотирипоршневими супортами забезпечує надійне гальмування, а диференціал Torsen оптимізує тягу, дозволяючи Ypsilon HF буквально “вгризатися” в повороти. Цей електромобіль створений не лише для міських доріг, а й для тих, хто прагне відчути дух ралі.
Повернення Lancia до ралі: Ypsilon Rally4 та Trofeo
Lancia не обмежується дорожньою версією. Бренд оголосив про повернення до автоспорту з Ypsilon Rally4 Trofeo — ралійним автомобілем із 212-сильним 1,2-літровим турбодвигуном, п’ятиступеневою коробкою передач і регульованою підвіскою Öhlins. Розроблений за участю легендарного гонщика Мікі Б’язіона, цей автомобіль дебютував на трасі Балокко, демонструючи спадщину Lancia, яка включає 11 перемог на Дакарі та 27 світових чемпіонатів. Ypsilon Rally4 створений для молодих пілотів, які мріють розпочати кар’єру в ралі, а Trofeo Lancia пропонує призовий фонд у 360 000 євро та шанс приєднатися до офіційної команди Lancia Corse HF у 2026 році.
“Ми повертаємо Lancia до автоспорту, поєднуючи нашу легендарну спадщину з амбіціями майбутнього,” — заявив Лука Наполітано, генеральний директор Lancia. Повернення бренду до ралі — це не лише ностальгія, а й стратегія, яка використовує автоспорт як лабораторію для інновацій. Наприклад, технології, випробувані на Ypsilon Rally4, уже впливають на дорожні моделі, такі як Ypsilon HF, підвищуючи їхню безпеку та динаміку. Уявіть собі ралійну трасу поблизу Мадрида, де Ypsilon Rally4 у лівреї Martini мчить через пил, повертаючи Lancia до її славетних днів.
Майбутнє Lancia: чи перевершить Ypsilon HF конкурента Renault?
Lancia Ypsilon HF виходить на ринок у травні 2025 року з орієнтовною ціною від 35 000 до 40 000 євро, що робить його прямим конкурентом Renault 5 Turbo 3E — електричного хот-хетча з 540 к.с., який обмежений тиражем у 1980 одиниць і з’явиться лише у 2027 році. Хоча Renault пропонує більше потужності, Ypsilon HF виграє за рахунок доступності, ширшої дилерської мережі та багатої спадщини. У 2026 році Lancia планує представити Gamma та Delta HF Integrale, які також отримають електричні версії, що може посилити конкуренцію в сегменті електричних хот-хетчів.
Уявіть собі дуель на звивистій дорозі між Амстердамом і Копенгагеном: Ypsilon HF проти Renault 5 Turbo 3E — два електромобілі, що відроджують дух Group B, але з сучасними технологіями. Lancia робить ставку на елегантність, продуктивність і доступність, щоб повернути собі місце серед ентузіастів. “Ypsilon HF — це не просто автомобіль, це повернення Lancia до серць фанатів,” — підкреслив Лука Наполітано. З культовим дизайном, потужним електродвигуном і поверненням до ралі, Lancia Ypsilon HF готовий написати нову главу в історії бренду. Чи стане він гідним наступником Delta HF Integrale? Час покаже, але перші кроки виглядають багатообіцяючими.