LFP-батареї подвоять щільність зберігання енергії до 2030 року
Китайський виробник LFP-батарей сподівається подвоїти щільність зберігання енергії до 2030 року
Літієві акумулятори на основі фосфату заліза (LFP) відрізняються нижчою вартістю, але поки що поступаються аналогам на базі нікелю, марганцю та кобальту (NMC) за щільністю зберігання заряду, що критично для запасу ходу електромобілів, що забезпечується. Китайська компанія Gotion Hi-Tech впевнена, що до 2030 року зможе збільшити густину зберігання заряду своїх LFP-батарей вдвічі, до рівня 300 Вт‧ч/кг.
Для порівняння, щільність зберігання заряду в тягових LFP-акумуляторах електромобілів Tesla, які випускаються для машин китайського складання місцевою компанією CATL, зараз не перевищує 160 Вт‧год/кг, а Gotion Hi-Tech вже зараз готова випускати батареї із щільністю зберігання заряду 230 Вт ‧год/кг. Продукція цієї компанії відома тим, що використовується спільним підприємством GM та SAIC для виробництва знаменитих компактних бюджетних електромобілів Wuling Hongguang Mini EV (на фото вище), які пропонуються в Китаї за ціною від $4500 і забезпечують запас ходу близько 200 км.
Секрет прогресу Gotion Hi-Tech у збільшенні густини зберігання заряду LFP-батарей полягає у зміні хімічного складу електродів тягових акумуляторів. З одного боку, замість графіту негативних електродах використовується кремній, а вміст літію збільшується. З іншого боку, в позитивних електродах додається марганець, який піднімає робочу напругу на 15% щодо звичних для LFP-акумуляторів 3,2 Ст.
Від прогресу Gotion Hi-Tech має виграти і німецький автоконцерн Volkswagen, якому належить 26% акцій цього китайського виробника акумуляторів. Саме LFP-акумулятори Volkswagen має почати випускати на підприємстві в Німеччині, яке буде збудовано до 2025 року. Gotion H-Tech допоможе німецькому партнеру налагодити випуск електромобілів вартістю близько 20 тисяч євро, які зможуть проїжджати на одному заряді понад 400 км.
Ще недавно NMC-батареї обходилися у виробництві на 30% дорожче, але зараз різниця між ними та LFP-аналогами скоротилася до 17%. Це змушує виробників останніх шукати способи збільшення щільності зберігання заряду, оскільки запас ходу є критичним для електромобілів за умови відсутності вираженої переваги в ціні. За деякими прогнозами, до 2030 LFP-батареї будуть використовуватися в 38% нових електромобілів, що пропонуються на світовому ринку. Це на 16 процентних пунктів більше, ніж 2020 року.
Як зазначає Nikkei Asian Review, японські автовиробники поки що насторожено ставляться до LFP-батареїв, оскільки вони збільшують масу транспортного засобу сильніше, ніж NMC-аналоги. Nissan і Honda, зокрема, роблять ставку на батареї з твердотільний електроліт, які забезпечать збільшення запасу ходу без зростання маси електромобілів. Toyota подібні батареї розраховує впровадити в масовому виробництві ще в першій половині цього десятиліття, а ось основним конкурентам доведеться чекати до другої.