Mercedes-Benz відкриває завісу: перший погляд на електричний GLC
10 липня 2025 року Mercedes-Benz зробив ще один крок до електричного майбутнього, представивши перші деталі про свій новий електричний позашляховик GLC, який дебютує на Міжнародному автосалоні в Мюнхені 7 вересня 2025 року. Як найпопулярніший SUV бренду, електричний GLC обіцяє поєднати розкіш, передові технології та вражаючі характеристики, такі як швидка зарядка та значний запас ходу. Цей автомобіль, побудований на новій платформі MB.EA, знаменує відхід від окремої лінійки EQ та інтегрує електричні моделі в основну лінійку бренду. Чим же електричний GLC здивує шанувальників Mercedes-Benz? Розповідаємо про новинку, яка задає нові стандарти в сегменті розкішних електромобілів.
Електричний GLC: нова ера для Mercedes-Benz
Електричний GLC — це не просто чергова модель, а справжній прорив для Mercedes-Benz. Побудований на спеціалізованій платформі MB.EA, цей позашляховик створений з нуля як електромобіль, що дозволяє уникнути компромісів, характерних для моделей, адаптованих із платформ із двигунами внутрішнього згоряння. Завдяки подовженій колісній базі на 82 мм порівняно з бензиновою версією, електричний GLC пропонує більше простору для пасажирів, зокрема додатковий простір для ніг у задній частині салону. Об’єм багажника становить 570 літрів, а додаткова передня багажна ніша (frunk) додає ще 100 літрів для зберігання речей, що робить автомобіль практичним для поїздок, наприклад, з Києва до Львова чи з Парижа до Амстердама.
Електричний GLC оснащений батареєю ємністю 94,5 кВт·год, яка забезпечує запас ходу до 650 км за стандартом WLTP (приблизно 483 км за стандартом EPA). Завдяки 800-вольтовій архітектурі автомобіль підтримує швидку зарядку потужністю понад 320 кВт, що дозволяє поповнити 260 км запасу ходу лише за 10 хвилин. Це означає, що власники зможуть швидко заряджатися на станціях у містах, таких як Варшава чи Барселона, і вирушати в далекі подорожі без тривалих зупинок. У США модель буде сумісна з мережею зарядних станцій Tesla Supercharger завдяки роз’єму NACS, хоча через 400-вольтову систему зарядка може бути дещо повільнішою.
Дизайн електричного GLC відходить від “яйцеподібної” стилістики попередніх моделей EQ, таких як EQS, і наближається до класичних ліній Mercedes-Benz. Натхненням для нового вигляду стала культова решітка радіатора історичних моделей, таких як 300 SEL. Це сучасна інтерпретація класики, яка поєднує аеродинамічний силует із впізнаваними рисами бренду. Завдяки цьому електричний GLC виглядатиме стильно як на міських дорогах Лісабона, так і на гірських серпантинах Альп.
Технології та продуктивність електричного GLC
Електричний GLC вражає не лише дизайном, але й продуктивністю. Модель GLC 400e 4MATIC із технологією EQ оснащена двома електромоторами, які забезпечують сумарну потужність 360 кВт (483 к.с.). Двомоторна система з повним приводом доповнена роз’єднувальним блоком (DCU), який дозволяє відключати передню вісь для підвищення ефективності. Задній мотор працює з двоступеневою трансмісією, подібною до тієї, що використовується в Porsche Taycan, забезпечуючи оптимальну ефективність на високих швидкостях. Це дозволяє електричному GLC прискорюватися подібно до спортивних моделей AMG, що робить його ідеальним для динамічної їзди дорогами, наприклад, уздовж узбережжя Італії.
Автомобіль отримав нову систему гальмування, яка об’єднує підсилювач гальм, головний циліндр і систему ESP у компактний модуль. Це забезпечує плавне гальмування як із використанням рекуперації, так і механічних гальм. Режими рекуперативного гальмування можна налаштувати за допомогою підрульових пелюсток, що дозволяє водіям обирати між різними рівнями регенерації енергії. У максимальному режимі електричний GLC підтримує однопедальне водіння, що особливо зручно в міському трафіку міст, таких як Осло чи Мадрид.
Салон електричного GLC обіцяє бути просторим і розкішним, хоча прототипи все ще приховують деталі інтер’єру. Відомо, що автомобіль отримає нову операційну систему MB.OS, яка дебютувала в електричному CLA. Ця система інтегрує штучний інтелект від Microsoft і Google, пропонуючи інтелектуальну навігацію, яка враховує погоду та розташування зарядних станцій. Опціональний MBUX Hyperscreen — суцільний дисплей завширшки 56 дюймів — стане родзинкою, поєднуючи три екрани для водія, центральної консолі та пасажира. Це робить електричний GLC не лише потужним, але й технологічно передовим автомобілем.
Майбутнє електричної лінійки Mercedes-Benz
Електричний GLC — це лише частина амбітного плану Mercedes-Benz, який передбачає запуск 17 електромобілів до кінця 2027 року. Поряд із GLC, у 2026 році дебютує електричний C-Class, також побудований на платформі MB.EA. Ці моделі стануть основою для середнього сегмента електромобілів бренду, конкуруючи з такими моделями, як Audi Q6 e-tron і BMW iX3. Крім того, Mercedes-Benz готує високопродуктивну версію GLC від AMG із потужністю до 600 к.с., яка з’явиться у 2027 році. Ця версія обіцяє ще більш агресивний дизайн і покращену динаміку, що зробить її привабливою для любителів швидкості.
Електричний GLC також демонструє вражаючі позашляхові можливості. Завдяки пневматичній підвісці, яка дозволяє піднімати автомобіль на 25 мм, він легко долає нерівності, такі як вибоїни чи гірські стежки. Тестування прототипів у Швеції показало, що GLC може впоратися з суворими умовами, такими як засніжені дороги чи круті підйоми. Автомобіль здатен буксирувати до 2400 кг, що перевищує можливості Tesla Model Y (1600 кг). Це робить електричний GLC ідеальним вибором для тих, хто планує подорожі з причепом, наприклад, у Карпатах чи Піренеях.
Mercedes-Benz робить ставку на електричний GLC як на ключового гравця у своєму портфелі. З огляду на популярність бензинової версії GLC, яка є бестселером бренду, електрична модель має всі шанси стати хітом. Її ціна, ймовірно, починатиметься від 65 000 доларів США, що трохи вище за гібридну версію GLC 350e 4MATIC (59 900 доларів). У Європі, де попит на електромобілі зростає, особливо в країнах, таких як Нідерланди чи Норвегія, електричний GLC може стати лідером у сегменті розкішних позашляховиків. Уявіть, як цей автомобіль м’яко рухається вулицями Стокгольма чи Лісабона, поєднуючи тишу електричного двигуна з величчю Mercedes-Benz. Чи стане електричний GLC новим еталоном у своєму класі? Відповідь ми отримаємо вже незабаром на автосалоні в Мюнхені.