Новий сольовий акумулятор може зробити революцію в електромобілях
Дослідники з Ноттінгемського університету, які працюють у співпраці з шістьма науково-дослідними установами по всьому Китаю, розробили новий тип батареї, що перезаряджається, з використанням солі в якості ключового інгредієнта, який, на їх думку, може зробити революцію в електромобілях, збільшивши запас ходу, будучи повністю для вторинної переробки та екологічно безпечним.
Британські та китайські дослідники мали намір розробити нову батарею з сукупними характеристиками твердооксидного паливного елемента та метал-повітряної батареї, але без потенційних небезпек та проблем, притаманних літій-іонним батареям, таких як втрата енергії та потужність з часом, а також потенційний перегрів.
У той час як твердооксидні паливні елементи високоефективні при вилученні енергії з хімічної реакції, що досягається за рахунок перетворення водню та кисню, а також довговічні, дешеві та екологічніші у виробництві, твердооксидні паливні елементи не підлягають перезарядці.
З іншого боку, метал-повітряні батареї є електрохімічними елементами, в яких використовується дешевий метал, такий як залізо, і кисень, присутній у повітрі, для вироблення електрики та виділення в атмосферу тільки кисню. Однак, на відміну від твердооксидних паливних елементів, вони не дуже довговічні, незважаючи на високу щільність енергії та перезаряджання, вони також здатні зберігати та розряджати стільки ж електроенергії, скільки і літій-іонні батареї, але набагато безпечніші та дешевші.
Прагнучи об’єднати переваги як твердооксидних паливних елементів, так і метало-повітряних батарей, китайські та британські дослідники досліджували високотемпературну конструкцію залізо-повітряної батареї, в якій як електроліт, що активується теплом, використовувалася розплавлена сіль. на електропровідність. На жаль, незважаючи на те, що розплавлені солі дешеві і легкозаймисті і забезпечують вражаючу ємність зберігання і потужності, а також тривалий життєвий цикл, вони також мають свої недоліки.
«В умовах сильної спеки розплавлена сіль може бути максимально агресивною, летючою та випаровуватися або протікати, що ставить під загрозу безпеку та стабільність конструкції батареї», – пояснив професор Джордж Чен, керівник дослідження Ноттінгемського університету з інженерного факультету.
«Виникла гостра необхідність точного настроювання цих характеристик електроліту підвищення продуктивності акумулятора та можливості його використання у майбутньому в електротранспорті».
Просуваючись уперед, дослідники покращили технологію, перетворивши розплавлену сіль на м’яку тверду сіль за допомогою нанопорошків твердих оксидів. Їхнє дослідження опубліковане в журналі Energy Storage Materials.
За словами професора Цзяньцян Ванга з Шанхайського інституту прикладної фізики Китайської академії наук, який очолює цей спільний проект, отриманий квазітвердотільний (QSS) електроліт підходить для метало-повітряних батарей, які працюють при температурі 800° C – приблизно така сама температура, як і у вихлопних газів бензинового або дизельного двигуна, оскільки він пригнічує випаровування та плинність розплавлених солей, які можуть виникнути за таких високих робочих температур.
Дослідники очікують, що в принципі підтримання ефективної робочої температури для їх нещодавно розробленої батареї може бути досягнуто за рахунок струмів для заряджання та розрядки, хорошої теплоізоляції та додаткового електричного нагріву, якщо це необхідно.
Д-р Ченг Пен, також із Шанхайського інституту прикладної фізики Китайської академії наук, але який очолює лабораторію електролізу розплавлених солей у Ноттінгемі, сподівається, що «обнадійливі результати» команди допоможуть розробити простіший і ефективніший підхід. до розробки недорогих і високоефективних метало-повітряних акумуляторів на розплаві солей, що мають високу стабільність і безпеку.
«Модифікована залізо-киснева батарея з розплавом солей має великий потенціал застосування на нових ринках, включаючи електротранспорт та відновлювані джерела енергії, які потребують інноваційних рішень для зберігання у наших будинках та на рівні енергосистеми», – сказав д-р Пенг.
«Батарея також, в принципі, здатна накопичувати сонячне тепло, а також електрику, що дуже бажано як для побутових, так і для промислових потреб. Розплавлені солі в даний час широко використовуються в Іспанії та Китаї для уловлювання та зберігання сонячного тепла, яке потім перетворюється на електрику.