Porsche Cayenne EV: електричний прототип розтрощив рекорд бензинових SUV у Шелслі
11 червня 2025 року Porsche вразила автолюбителів сенсаційною новиною: прототип електричного Porsche Cayenne EV розгромив усі бензинові позашляховики на легендарній трасі Шелслі Волш у рамках Британського чемпіонату з підйому на пагорб. Керувала автомобілем Габріела Їлкова, тест-пілот команди Porsche у Формулі E, яка подолала 910-метрову трасу за рекордні 31.28 секунди, побивши попередній рекорд Bentley Bentayga W12 на понад 4 секунди. Цей тріумф став не лише спортивною перемогою, а й сигналом: електромобілі Porsche готові переписати правила у світі SUV. З дебютом, запланованим на кінець 2025 року, Cayenne EV обіцяє стати новим еталоном у сегменті. У соціальних мережах фанати бренду святкують, але чи зможе електричний позашляховик зберегти дух Porsche? Розповідаємо, як Cayenne EV переміг у Шелслі та що чекає на нього в майбутньому.
Тріумф Porsche Cayenne EV у Шелслі Волш
Рекордна гонка прототипу Cayenne EV
Шелслі Волш, одна з найстаріших трас для підйому на пагорб, що діє з 1905 року, стала ареною, де Porsche Cayenne EV продемонстрував свою перевагу. Траса довжиною 910 метрів (0.57 милі) вимагає миттєвого прискорення та точного керування, що ідеально підходить для електромобілів із їхньою моментальною тягою. Прототип Cayenne EV, закамуфльований у яскраву плівку з написами “Cayenne” у неонових синьо-фіолетових відтінках, стартував із блискавичною швидкістю, досягнувши 60 футів за 1.94 секунди. Коментатори гонки, вражені, назвали це “феноменальним спринтом для великого автомобіля”. У соціальних мережах британські фанати автоспорту захоплюються: “Це не просто SUV, це ракета на колесах!”
Попередній рекорд у класі SUV належав Bentley Bentayga W12 — розкішному позашляховику з 6-літровим двигуном V12 з подвійним турбонаддувом, що видає 600 кінських сил. Bentayga встановила час 35.46 секунди, але Cayenne EV перевершив його, показавши 31.28 секунди. Ця перемога стала символом переваги електричних технологій над традиційними ДВЗ. У порівнянні з іншими електромобілями на Шелслі, Cayenne EV також обійшов Porsche Taycan Turbo (31.43 секунди), але поступився Jaguar Formula E 2018 року (30.46 секунди). У коментарях американських блогерів звучить гордість: “Porsche доводить, що електрика — це не компроміс, а майбутнє”. Однак скептики зазначають, що коротка траса Шелслі ідеально підходить для електрокарів, і справжній тест чекає на Cayenne EV на довших дистанціях.
Цікаво, що прототип брав участь у категорії “серійних електромобілів”, хоча Cayenne EV ще не надійшов у продаж. Porsche не розкриває, чи був автомобіль у виробничій специфікації, але наявність багажника на даху викликала усмішки в мережі: “Хто ставить багажник на рекордний прототип?” Габріела Їлкова, яка раніше тестувала електромобілі Porsche у Формулі E, зазначила, що Cayenne EV “миттєво реагує на газ і тримає трасу, як спортивний автомобіль”. У тестах у Шелслі прототип демонстрував активну аеродинаміку, зокрема передні повітряні заслінки, подібні до тих, що є у Porsche 911 Carrera GTS. У соціальних мережах німецькі фанати припускають, що Cayenne EV може мати до 700 к.с., але офіційних даних про характеристики поки немає. Чи збереже серійна модель таку динаміку?
Чому електромобілі домінують у підйомі на пагорб
Підйом на пагорб, як у Шелслі Волш, — це унікальний вид автоспорту, де електромобілі мають явну перевагу. На відміну від двигунів внутрішнього згоряння, електромотори видають максимальний крутний момент миттєво, що забезпечує вибухове прискорення. У коментарях на британських форумах водії пояснюють: “Електрокари не втрачають потужність на висоті, де бензиновим двигунам бракує кисню”. Наприклад, на трасі Пайкс Пік у Колорадо, де висота досягає 4300 метрів, електромобілі, як Ford Mustang Mach-E, били рекорди у 2024 році. Cayenne EV у Шелслі скористався цією перевагою, обійшовши Bentayga W12, чий двигун, попри 600 к.с., не зміг зрівнятися з електричною тягою.
Porsche має досвід домінування в автоспорті, зокрема з електромобілями. Taycan Turbo S встановив рекорд на Нюрбургринзі у 2024 році (7:07.55), а Macan EV показав вражаючі результати на європейських треках. Cayenne EV, побудований на платформі PPE (Premium Platform Electric), спільній з Audi Q6 e-tron, успадковує ці технології. У тестах у Швеції у березні 2025 року два прототипи Cayenne EV показали різні бампери: один із агресивними аеродинамічними заслінками, інший — із позашляховим дизайном. У соціальних мережах шведські споттери припускають, що Porsche готує кілька версій: спортивну GTS і, можливо, офроуд-варіант. У Шелслі, ймовірно, тестувалася спортивна модифікація, адже час 31.28 секунди ближчий до гоночних електрокарів, ніж до сімейних SUV. Чи стане Cayenne EV універсальним, як його бензинові попередники?
Перемога в Шелслі — не лише спортивний тріумф, а й маркетинговий хід. Porsche таємно привезла прототип на гонку, не анонсуючи участі, що викликало ажіотаж у мережі. У коментарях американських фанатів звучить захоплення: “Porsche показує, що електричний Cayenne — це не просто SUV, а справжній хижак”. Однак британські скептики зазначають, що Шелслі — не найпрестижніша траса, і справжній тест чекає на Cayenne EV на Пайкс Пік чи Нюрбургринзі. Porsche уже підтвердила, що до дебюту в кінці 2025 року Cayenne EV пройде мільйони кілометрів тестів у різних кліматах, від арктичних холодів до пустель. У липні 2024 року прототипи тестували в Альпах, тягнучи причепи, що підтверджує практичність моделі. Чи готовий Cayenne EV до реального світу?
Майбутнє Porsche Cayenne EV: Дизайн і технології
Екстер’єр електричного Porsche Cayenne
Хоча прототип у Шелслі був закамуфльований, його дизайн уже частково розкрито завдяки шпигунським фото. Cayenne EV зберігає впізнаваний силует Porsche з характерними чотирма світлодіодними денними ходовими вогнями та горизонтальними задніми ліхтарями. Лінія вікон у С-стійці відрізняється від бензинової моделі, надаючи електрокару сучаснішого вигляду. У тестах у США у квітні 2025 року Cayenne EV помітили з великими колесами (22–23 дюйми) і активними аеродинамічними елементами, які оптимізують потік повітря. У соціальних мережах німецькі дизайнери хвалять еволюційний підхід: “Це Cayenne, але з електричним характером”.
Передній бампер прототипу в Шелслі мав активні повітряні заслінки, подібні до тих, що є у 911 GTS T-Hybrid. Ці заслінки закриваються для кращої аеродинаміки або відкриваються для охолодження батареї. У порівнянні з Macan EV, який має схожий дизайн фар, Cayenne EV виглядає масивнішим, але елегантним. У коментарях британських блогерів звучить оптимізм: “Porsche зберегла ДНК бренду, але додала футуристичності”. Очікується, що Cayenne EV буде доступний у двох кузовах: стандартному SUV і купеподібному Coupe, як і бензинова модель. У Швеції тестували версію з позашляховим бампером, що може вказувати на варіант із вищим кліренсом. Чи сподобається дизайн фанатам класичного Cayenne?
Інтер’єр Cayenne EV, ймовірно, запозичить елементи від Macan EV і оновленого Taycan. Очікується 12.6-дюймовий цифровий кластер, 10.9-дюймовий центральний екран і опціональний дисплей для пасажира. У тестах у Європі прототипи мали спортивні сидіння з 18-позиційним регулюванням, як у 911 GT3. У соціальних мережах американські фанати хвалять якість салону Macan EV, але критикують надлишок глянцевого пластику. Cayenne EV, як флагманський SUV, може отримати преміальніші матеріали. Панорамний дах із затемненням і проєкційний дисплей із доповненою реальністю, як у Taycan, додадуть технологічності. Багажник залишиться містким (близько 650 літрів), але меншим, ніж у Tesla Model X (2500 л). Чи стане салон Cayenne EV еталоном розкоші?
Технічні характеристики та продуктивність
Cayenne EV базується на платформі PPE з 800-вольтовою архітектурою, яка забезпечує швидку зарядку (до 270 кВт) і ефективність. Хоча точні характеристики не розкрито, аналітики припускають батарею на 95–100 кВт·год із запасом ходу 450–550 км (WLTP) або 300–350 миль (EPA). У порівнянні з Macan EV (381 миля WLTP), Cayenne EV буде важчим, але потужнішим. У Шелслі прототип показав вибухове прискорення, що вказує на потужність щонайменше 600 к.с. У коментарях німецьких інженерів звучить прогноз: топ-версія GTS або Turbo S може мати до 800 к.с., конкуруючи з Tesla Model X Plaid (1020 к.с.).
Система активної підвіски Porsche Active Ride, представлена у Taycan 2025, може з’явитися в Cayenne EV. Вона використовує гідравлічні амортизатори для вирівнювання кузова, що ідеально для спортивного SUV. У тестах у Словаччині прототипи показали високу маневреність завдяки повнокерованому шасі та активним стабілізаторам. У соціальних мережах британські водії хвалять керованість Taycan, сподіваючись на подібний досвід у Cayenne EV. Зарядка від 10% до 80% займатиме близько 20 хвилин на станціях 270 кВт. У США, де Electrify America має 5000 станцій, це буде зручно, але в Європі (2000 станцій) інфраструктура відстає. Чи виправдає Cayenne EV очікування щодо продуктивності?
Ринкові перспективи та конкуренція
Porsche Cayenne EV виходить на ринок, де електричні SUV стрімко набирають популярність. У 2024 році електромобілі склали 22% продажів у Європі (2.8 млн) і 14% у світі (11 млн). Porsche продав 900,000 електрокарів, поступившись Tesla (3.4 млн) і BYD (2.1 млн). Cayenne EV, який дебютує наприкінці 2025 року як модель 2026 року, конкуруватиме з Range Rover Sport EV ($120,000, 400 миль) і Tesla Model X ($80,000, 335 миль). У соціальних мережах американські аналітики прогнозують ціну від $90,000 за базову версію до $150,000 за Turbo S. У Європі ціна стартуватиме від €100,000, що дорожче за Audi Q6 e-tron (€75,000).
Porsche планує зберегти бензиновий Cayenne до 2030 року через повільне зростання попиту на електрокари в преміум-сегменті. У 2024 році Cayenne GTS (493 к.с.) і Turbo E-Hybrid (729 к.с.) продали 120,000 одиниць, тоді як Macan EV — 50,000. У коментарях німецьких форумів фанати радіють гібридній стратегії: “Електрика для прогресу, бензин для душі”. Виробництво Cayenne EV відбуватиметься у Братиславі, Словаччина, разом із бензиновою моделлю. У Китаї, де 50% нових авто — електричні, Cayenne EV конкуруватиме з NIO ES8 ($70,000, 500 км). У США попит на преміум-SUV зростає, але Tesla домінує. Чи стане Cayenne EV лідером сегмента? Читайте більше на eWorld News! ??