Porsche та Opel скорочують плани щодо електромобілів
Porsche змінює стратегію щодо батарей для електромобілів
Ще один великий автовиробник переглядає свої амбітні плани щодо електромобілів, посилаючись на повільніший, ніж очікувалося, попит на електричний транспорт. Porsche, люксовий бренд спортивних автомобілів концерну Volkswagen, цього тижня оголосив, що відмовляється від планів самостійного виробництва батарей для електромобілів. Цей крок є частиною ширшої тенденції серед автовиробників, які адаптуються до ринкових реалій.
Компанія Cellforce, що спеціалізується на високопродуктивних батареях для електромобілів і належить Porsche, тепер зосередиться виключно на дослідженнях і розробках, а не на виробництві. У заяві Porsche пояснює це рішення “повільним зростанням” популярності електромобілів і “складними ринковими умовами” на ключових ринках, таких як США та Китай. Генеральний директор Олівер Блюме підтвердив, що через недостатні обсяги виробництва та відсутність економії на масштабі власне виробництво батарей більше не є доцільним. Деякі співробітники Cellforce будуть переведені до підрозділу Volkswagen PowerCo, а скорочення персоналу, за словами компанії, відбуватимуться соціально відповідально.
Незважаючи на зміну стратегії, Porsche не відмовляється від електромобілів повністю. Компанія планує й надалі пропонувати моделі з двигунами внутрішнього згоряння, гібриди та повністю електричні автомобілі щонайменше до 2030-х років. Після успішного запуску Taycan і Macan Electric Porsche готується представити електричні версії Cayenne і 718. Нові моделі обіцяють привнести передові технології електромобільності в серійне виробництво, зберігаючи фірмову спортивну динаміку бренду.
Opel відступає від обіцянки повністю електричної лінійки
Porsche – не єдиний німецький автовиробник, який переглядає свої електричні амбіції. Opel, що входить до концерну Stellantis разом із такими брендами, як Jeep, Peugeot і Fiat, також відступає від своїх попередніх планів. Під час заходу Stellantis EV Day у 2021 році Opel оголосив про перехід на повністю електричну лінійку до 2028 року. Тодішній генеральний директор Міхаель Лошеллер, який нині очолює Polestar, заявляв, що з 2028 року Opel пропонуватиме лише електромобілі на ключових ринках Європи.
Однак цього тижня Opel офіційно відмовився від цієї обіцянки, заявивши, що продовжить дотримуватися “багатоенергетичної” стратегії. Це означає, що компанія й надалі пропонуватиме не лише електромобілі, а й гібридні та бензинові моделі залежно від попиту. Opel став першим німецьким брендом, який повністю електрифікував свою лінійку, запропонувавши електричні (EV), плагін-гібридні (PHEV) і традиційні двигуни внутрішнього згоряння для всіх моделей. Проте, відповідаючи на ринкові зміни, компанія вирішила не обмежувати себе лише електромобілями до 2028 року, якщо попит цього не вимагатиме.
Ринкові реалії та конкуренція
Opel та його британська сестринська компанія Vauxhall залишаються одними з лідерів продажів у Європі, зокрема в сегменті компактних хетчбеків, де вони посіли перше місце в Німеччині та Великобританії за першу половину року. Незважаючи на це, Opel зосередиться на електромобілях у таких країнах, як Великобританія, Франція та Німеччина, але продовжить пропонувати інші типи двигунів там, де попит на електричний транспорт залишається слабким. Наприклад, у містах, таких як Київ чи Лісабон, де інфраструктура для електромобілів ще розвивається, гібриди можуть бути більш популярними.
Рішення Porsche та Opel відображають ширшу тенденцію серед автовиробників, таких як Volvo, Volkswagen, Mercedes-Benz і BMW, які також скорочують плани щодо електромобілів або роблять більший акцент на гібриди. У той час, як попит на електромобілі зростає в Європі, темпи цього зростання виявилися повільнішими, ніж очікували автовиробники, що змушує їх адаптувати стратегії. Чи зможуть ці компанії знайти баланс між інноваціями та ринковими реаліями? Поки що їхні дії свідчать про прагматичний підхід до майбутнього електромобільності.