Продажі електромобілів Toyota різко впали, але ось що відбувається насправді
Падіння продажів Toyota на тлі підготовки нових моделей
У той час, як більшість автовиробників у США фіксують рекордні продажі електромобілів через попит на федеральну податкову пільгу в 7500 доларів, Toyota стала винятком. У вересні 2025 року компанія продала лише 61 електромобіль bZ та 86 Lexus RZ, що становить лише 147 повністю електричних автомобілів. Це на 90% менше порівняно з 1847 одиницями, проданими у вересні 2024 року. Загалом продажі Toyota зросли на 14% (185 700 автомобілів), але електромобілі склали менше 0,1% від цього обсягу.
За перші дев’ять місяців 2025 року продажі bZ та Lexus RZ знизилися на 9% і 36% відповідно порівняно з минулим роком. Чому Toyota відстає, коли ринок електромобілів процвітає? Головна причина – вичерпання запасів поточних моделей bZ4X та Lexus RZ, тоді як компанія готується до запуску нових електромобілів із суттєвими оновленнями.
Новий Toyota bZ: більше ходу, швидша зарядка
Новий Toyota bZ 2026 року (раніше bZ4X) уже надходить до дилерів у США, усуваючи основні недоліки попередньої моделі. З батареєю на 74,7 кВт·год він пропонує запас ходу до 314 миль (приблизно 505 км), що на 25% більше, ніж у bZ4X 2025 року. Базова версія XLE FWD із батареєю на 57,7 кВт·год забезпечує 236 миль (380 км) і коштує від 34 900 доларів (без урахування плати за доставку 1450 доларів).
Дизайн оновлено в стилі “hammerhead” із тонкою LED-смугою та переробленою передньою частиною, як у нових Crown та Camry. Електромобіль оснащений портом NACS для зарядки на станціях Tesla Supercharger, а нова система терморегуляції скорочує час зарядки від 10% до 80% до 30 хвилин. Lexus RZ 2026 року отримав аналогічні покращення, а в 2026 році Toyota представить ще два електричні SUV – C-HR та bZ Woodland.
Чи поверне Toyota позиції на ринку електромобілів?
Падіння продажів не обмежується США: у Японії Toyota (включаючи Lexus) продала лише 18 електромобілів у вересні. Компанія робить ставку на нове покоління електромобілів, щоб відновити зростання, але залишається вірною стратегії пропонувати всі типи силових установок – BEV, гібриди, плагін-гібриди та водневі автомобілі.
Чи зможуть нові моделі Toyota, такі як bZ та C-HR, повернути компанію до лідерства в електромобільності? У містах, як Київ чи Токіо, де попит на електричний транспорт зростає, успіх залежатиме від конкурентних цін і технологій. Нові моделі виглядають обнадійливо, але чи вистачить цього, щоб наздогнати лідерів ринку?
