Технології

Сонячна енергія збільшує пробіг на 25 км

Сонячні панелі з перовскіту на даху здатні дати електромобілям до 25 км запасу ходу на день

Автовиробники скептично оцінювали доцільність використання бортових сонячних панелей для генерації електрики в серійних електромобілях. Тим не менш, дослідження в цьому напрямку продовжуються і галузеві джерела вважають напрямок перспективним. Прорив може статися за рахунок застосування перовскітних панелей замість традиційних кремнієвих.

За інформацією видання Business Korea, яке посилається на галузеві джерела, перспективні сонячні панелі з перовскіту, що розміщуються на кришці електромобіля, дозволять протягом ясного дня накопичувати заряд до 5 кВт/год. Електромобілі Hyundai IONIQ 5 і Kia Niro, наприклад, витрачають 1 кВт/год для переміщення на відстань від 4,5 до 5,3 км. Іншими словами, після стоянки на сонці протягом дня електромобілі з сонячними панелями нового типу на даху зможуть збільшити запас ходу на 25 км і більше без будь-яких витрат з боку власника.

Сонячні панелі на базі перовскіту цікаві для електромобілів тому, що мають більшу гнучкість і меншу масу. Останнє, мабуть, особливо важливо: дивно збільшуватиме запас ходу за рахунок сонячної зарядки, і при цьому скорочуватиме його збільшеною масою авто. Крім того перовскітні панелі здатні генерувати електроенергію за рахунок поглинання ультрафіолетової частини спектру сонячного світла, тому їх ефективність виявляється вищою за багато кремнієвих панелей.

Проблему з довговічністю панелей із перовскіту теж можна вирішити, як показують новітні експерименти. До речі, навіть Ілон Маск (Elon Musk) позитивно оцінює ідею підзарядки електромобілів від сонячних панелей під час стоянки, хоча він говорив у цьому контексті виключно про великі вантажні авто з великою площею поверхонь, на яких можна розмістити сонячні панелі, включаючи відкидні бічні секції.