Tesla планує оновити рекорди з постачання електромобілів
Виручка Tesla злетіла на 42%, компанія має намір оновити рекорди з постачання у другому півріччі
Напередодні Ілон Маск (Elon Musk) привітав найстаріше підприємство компанії Tesla з випуском двомільйонного електромобіля, на подолання цього рубежу знадобилося понад десять років, але зараз у сукупності всі діючі складальні майданчики марки здатні видавати щороку по 1,9 млн машин. До кінця року Tesla сподівається подолати рубіж в 2 млн електромобілів, що випускаються щорічно.
Навіть у складних умовах другого кварталу Tesla спромоглася збільшити виручку на 42% до $16,9 млрд у річному порівнянні та наростити обсяги випуску електромобілів на 25% до 258 580 штук. Про все це стало відомо після публікації квартальної звітності компанії, результати за обсягами поставок електромобілів виявилися трохи вищими за очікування аналітиків, а виручка прогнозувалася на рівні $16,5 млрд. Все це дозволило акціям Tesla зрости в ціні на 1,45% після закриття торгів. Обсяги поставок продемонстрували трохи вище зростання – на 27% до 254 695 машин. Безпосередньо обсяги виробництва Model 3 і Model Y зросли на 19% до 242169 електромобілів, а обсяги їх постачання зросли на 20% до 238695 машин.
Сильний прогрес був помічений за Model X та Model S, оскільки у другому та третьому кварталах минулого року обсяги їх виробництва були дуже скромними через переналагодження під випуск рестайлінгових версій. Відповідно, навіть випущені 16411 машин у другому кварталі цього року забезпечили зростання на 601%, а обсяги поставок Model X і Model S взагалі зросли на 753% до 16162 штук.
Темпи експансії виробництва зазвичай є предметом особливої гордості Tesla. Навіть на найстарішому підприємстві у Фремонті обсяги складання в річному вираженні вдалося підтягнути до 650 тисяч машин, їх частку Model Y і Model 3 припадає 550 тисяч. Шанхайське підприємство після простою під час локдауну буквально вистрілило, вийшовши на щорічний обсяг випуску електромобілів у 750 тисяч штук. Відкриті навесні підприємства в Берліні та Техасі до кінця року будуть здатні видавати до половини своєї проектної потужності кожне по 250 тисяч електромобілів на рік. Втім, у Техасі заради цього довелося налагодити одночасний випуск машин з акумуляторними осередками типу 4680 і 2170, але тут вже ведеться підготовка до початку серійного виробництва пікапа Cybertruck, постачання якого почнеться в середині наступного року. Цей виріб Ілон Маск навіть назвав потенційно найкращим в історії компанії.
Берлінське підприємство вийшло на щотижневий випуск 1000 електромобілів Tesla з тяговими батареями на основі осередків типу 2170. Підприємство в Техасі на цей рубіж зможе вийти в найближчі місяці, воно мінімально залежатиме від доступності осередків типу 4680 поточного року. Цей фактор, за словами Маска, має відігравати визначальну роль лише наступного року. У довгостроковій перспективі Tesla збирається збільшувати обсяги випуску електромобілів на 50% щорічно, і поточний рік не має стати винятком. У червні, як підкреслив глава компанії, рекордних обсягів виробництва було досягнуто на підприємствах у Каліфорнії та Китаї. Це дозволяє йому сподіватися на досягнення рекордних показників щодо постачання електромобілів у поточному півріччі. До кінця року, як очікує глава компанії, Tesla зможе випускати по 40 тисяч машин на тиждень, вже зараз щотижневий обсяги виробництва закріпилися на позначці 30 тисяч штук. Підприємства в Берліні та Остіні принаймні до кінця року мають вийти на щотижневий випуск 5 тисяч електромобілів, а ще через рік ці обсяги подвоїться, досягнувши проектних величин.
Попит на електромобілі, на думку керівників Tesla, постраждав від впливу негативних макроекономічних факторів лише незначно. Компанія змушена була підвищувати ціни за зростанням витрат, але Ілон Маск сподівається, що в певний момент Tesla зможе злегка їх знизити.
Безпосередньо реалізація електромобілів принесла Tesla минулого кварталу $14,6 млрд — на 43% більше, ніж роком раніше. Компанії довелося пожертвувати нормою прибутку в автомобільному бізнесі, який у другому кварталі не перевищив 27,9% проти 32,9% кварталом раніше та 28,4% в аналогічному періоді другого кварталу. Зростання витрат компанії у разі не вдалося компенсувати зростанням середньої ціни реалізації. Норма операційного прибутку при цьому залишається однією з найвищих в автомобільній галузі — 14,6%, а обсяг вільних коштів Tesla станом на кінець кварталу сягнув $18,3 млрд.
Ситуацію посилює необхідність масштабування виробництва на нових підприємствах у Берліні та Техасі, а це дороге задоволення. Торгівля екологічними кредитами принесла Tesla у другому кварталі $344 млн. Компанія має в своєму розпорядженні 709 представництв і сервісні станції, а кількість зарядних станцій Supercharger досягає 3971 штук — вони в цілому забезпечують до 36 165 одночасних підключень. Це на третину більше, ніж було торік. Оптимістично прозвучали й оцінки Ілона Маска, який на квартальній звітній конференції заявив, що до кінця поточного року інфляція має знизитися, а разом із нею впадуть і ціни на основні види сировини, яка використовується під час виробництва електромобілів. Принаймні ціни на алюміній і сталь вже почали знижуватися, хоча вартість літію, як і раніше, досить висока.