Toyota підмінює поняття “електроавтомобіль”
Toyota змусила владу Японії прирівняти гібриди до електромобілів
Японській владі довелося змінити ключовий документ, який визначає «дорожню карту» щодо підвищення екологічності транспорту та відмови від машин тільки з ДВС. За даними представника місцевих парламентаріїв, який виступав на зборах правлячої партії, глава Toyota прямо заявив, що автоконцерни не можуть підтримувати план уряду, який відкидає гібриди.
У документ, що визначає виробничу політику, довелося змінити формулювання “автомобілі на електричній тязі” на “так звані автомобілі на електричній тязі” – завдяки цьому авто з гібридними силовими установками фактично набули того ж статусу, що й акумуляторні електромобілі, хоча захисники навколишнього середовища категорично заперечують проти таких змін. Проте остаточна версія «дорожньої карти» тепер передбачає, що Японія продаватиме на місцевому ринку лише електромобілі та гібриди з 2035 року.
Останнім часом японські автоконцерни зазнають інтенсивного тиску екологів та «зелених» інвесторів за надто повільний перехід на випуск акумуляторного транспорту. За словами колишнього міністра промисловості та члена правлячої Ліберально-демократичної партії Акіри Амарі (Akira Amari), під час бесіди з президентом Toyota та головою Японської асоціації підприємств автомобільної промисловості (JAMA) Акіо Тойодою (Akio Toyoda) останній закликав переглянути економічну «дорожню карту», оскільки JAMA не може підтримувати уряд, який відкидає гібриди.
За словами Амарі, використання синтетичних видів палива, у тому числі водень, зробить гібриди на 100% екологічними і в документі слід явно вказати на це. За даними парламентаря, інакше JAMA пообіцяла чинити тиск на владу всіма доступними в асоціації силами.
Тойода підкреслив, що гібриди на синтетичних видах палива є благом для довкілля, оскільки є надзвичайно енергоефективними. Амарі підтвердив, що синтетичні види палива також можна буде використовувати і в авіації, чого не можна сказати про електрику (ймовірно, через велику вагу АКБ). У своїй заяві JAMA підтвердила намір досягти вуглецевої нейтральності до 2050 року, при цьому не повинно бути прив’язки до будь-якої певної технології.
Toyota є найбільшим автовиробником у світі за обсягами продажів і наполегливо стверджує, що проблемою для екології є не двигуни внутрішнього згоряння, а паливо, що викопується. Крім того, що компанія свого часу популяризувала гібридні технології, вона є лідером у розробці водневих рішень, але в ніші повністю електрично автомобілів розвивається не так успішно.
Компанію регулярно критикують за відданість двигунам внутрішнього згоряння. Так, екологи з InfluenceMap назвали її найгіршим із великих автовиробників за лобіювання помірної кліматичної політики. Toyota критикують навіть власні інвестори, а датський пенсійний фонд AkademikerPension минулого року продав більшість акцій компанії з ідеологічних причин, пов’язаних із екологією.
При цьому минулого року Toyota вирішила виділити $60 млрд на електрифікацію своїх машин до 2030 року, причому половина цих коштів піде на розробку чистих електромобілів. Тим не менш, у компанії продовжують стверджувати, що гібриди мають важливе значення на ринках, де інфраструктура не готова до швидкого переходу на акумуляторний транспорт.