Ринок

У 2025 році чверть нових автомобілів у світі стали електричними

Згідно з новим аналізом енергетичного аналітичного центру Ember, понад 25% усіх нових автомобілів, проданих у світі у 2025 році, є електричними. Це зростання все більше стимулюється ринками, що розвиваються, які ще кілька років тому мали мінімальні показники впровадження електромобілів (EV).

Дослідження показує, що гонка електрокарів стала по-справжньому глобальною. Сьогодні нараховується 39 країн, де частка електромобілів перевищує 10% від загального обсягу продажів, тоді як у 2019 році таких країн було лише чотири.

Лідери серед ринків, що розвиваються

Асоціація держав Південно-Східної Азії (ASEAN) стала значною силою у 2025 році. Сінгапур та В’єтнам досягли частки продажів електромобілів близько 40%, випередивши показники Великої Британії та ЄС.

  • Індонезія цього року досягла 15%, вперше обійшовши США.
  • Таїланд досяг 20% і за перші три квартали 2025 року продав більше електромобілів, ніж Данія.
  • Уругвай продемонстрував частку у 27%, що відповідає рівню ЄС.
  • Туреччина досягла 17%, ставши четвертим за величиною ринком електромобілів у Європі за обсягом продажів, випередивши Бельгію.

На противагу цьому, в Японії частка електромобілів залишається на рівні близько 3% з 2022 року. Аналітик Ember Юан Грем зазначає, що центр тяжіння ринку змістився: ринки, що розвиваються, більше не наздоганяють, а очолюють перехід до електромобільності.

Вплив китайського експорту та енергоефективність

Майже все зростання експорту китайських електромобілів з середини 2023 року припадає на країни, що не входять до ОЕСР. Бразилія, Мексика, ОАЕ та Індонезія увійшли до топ-10 напрямків китайського експорту завдяки державній підтримці, податковим пільгам та стимулам для місцевого виробництва.

Перехід на електромобілі вже відчутно впливає на попит на викопне паливо. Електрокари втричі ефективніші за авто з двигунами внутрішнього згоряння. У Бразилії, де електроенергія переважно «чиста», використання електромобілів скорочує попит на викопне паливо приблизно на 90%, а в Індонезії — майже вдвічі.