У США подолали точку неповернення
США минули точку неповернення в процесі переходу на електромобілі
Хоча жителі США, як і раніше, купують величезну кількість автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, схоже, ситуація з продажем електромобілів безповоротно змінилася. За даними Bloomberg, країна минула відправну точку загального психологічного ухвалення електромобілів.
Як повідомляє видання, аналіз ринку машин у 19 країнах показує — щойно електромобілі відвойовують п’ять і більше відсотків ринку машин, починається етап масової зміни технологічних переваг.
Відомо, що США щодо цього приєдналися до своєрідного клубу, в якому вже перебувають, наприклад, багато країн Євросоюзу і Китай, а також держави на кшталт Норвегії та Нової Зеландії. Йдеться про 18 країн крім Сполучених Штатів, у яких подолано позначку 5 %. Якщо тренд збережеться, до кінця 2025 року на американському ринку частка електромобілів у продажах нових авто складе 25%.
Показник у 5% стосується не тільки машин, а й практично будь-яких нових технологій, від електрики до телебачення, мобільних телефонів, інтернету та навіть LED-лампочок. На певному етапі повільне проникнення технології ринку закінчується і починається вибуховий зростання продажів. При цьому йдеться про країни по всьому світу — тенденції скрізь приблизно однакові, як перешкоди. Для електромобілів це недолік загальнодоступних зарядних станцій, дорожнеча машин, обмежені постачання, непоінформованість покупців.
Деякі країни, наприклад, у ЄС, крім електромобілів активно переходили на гібриди з можливістю зовнішньої зарядки, що мають акумулятори меншої ємності та ДВЗ. З їхньою врахуванням можна говорити про те, що на дорогах світу налічується понад 20 млн електрифікованих авто і, за даними аналітиків BloombergNEF, це число подвоїться до кінця наступного року.
Китай і США практично повністю проігнорували гібриди, що заряджаються, і відразу почали переходити на чисті електромобілі. Відомо, що за успіхами кожної з країн, що подолали поріг у 5 %, зазвичай є програма пільг щодо переходу на електротранспорт та посилення стандартів екологічної безпеки. У США адміністрація президента Джо Байдена випустила минулого року виконавчий наказ, згідно з яким до 2030 року половина нових машин, що продаються в країні, повинні бути електрифікованими (включаючи гібриди, що заряджаються).
Крім того, поширення електротранспорту залежить від можливостей постачальників комплектуючих та самих виробників масштабувати виробництво. Наприклад, Volkswagen, Ford і BMW розраховують, що до кінця десятиліття не менше 50% машин, що продаються ними, будуть електромобілями. При цьому заводи також мають бути переобладнані під нові продукти.
Поки що 90% продажів електромобілів припадає на Китай, Європу та США. З іншого боку, країни, на які припадає третина продажів автомобілів у світі, ще не минули поворотної точки — у Латинській Америці, Африці та Південно-Східній Азії ще не досягли необхідних показників. Якщо це станеться, невідомо, чи виробники зможуть впоратися з вибуховим зростанням обсягу замовлень, насамперед — на сировину для акумуляторів.
За даними Міжнародного енергетичного агентства, в останні два роки глобальні продажі електромобілів потроїлися, за прогнозами експертів, показники зростання лише збільшуватимуться. З урахуванням продажів на всій планеті, середня частка ринку електромобілів уперше подолала позначку 5% минулого року. З урахуванням продажів гібридів із зовнішньою підзарядкою, для своєрідної «революції» цифра має досягти 10% — очікується, що це відбудеться цього року, після чого, ймовірно, очікується кількісний стрибок продажів.