Ринок

Успіху китайського бізнесу Tesla значно сприяє підтримка місцевої влади

Локдауни в Китаї завадили Tesla послідовно збільшити обсяги виробництва електромобілів у другому кварталі, але навіть на тлі таких непопулярних обмежувальних заходів компанія продовжує користуватися серйозною підтримкою китайської влади, мотивація якої для стороннього спостерігача може бути не надто очевидною.

Достатньо згадати, що підприємство Tesla у Шанхаї виявилося першим автомобільним виробництвом на території Китаю, яке повністю належить закордонному інвестору, щоб зрозуміти, на яких особливих умовах тут розвивається бізнес американської компанії. Як додає Nikkei Asian Review, владою КНР складальне підприємство Tesla в Шанхаї було віднесене до пріоритетних виробництв, які потрібно було запустити в першу чергу після зняття локдауну.

Митні органи теж пішли на поступки щодо Tesla, коли потрібно було швидко випустити з КНР збільшену кількість електромобілів, випущених після поновлення роботи шанхайського майданчика у квітні. Китайські митники працювали понаднормово, і скоротили терміни митного оформлення кожного електромобіля із звичних двох чи трьох днів до одного. На думку експертів, це було зроблено для покращення іміджу Китаю на міжнародному ринку, оскільки локдауни раніше працювали проти репутації країни.

Зараз Tesla отримує до 90% комплектуючих, необхідних для збирання в Шанхаї електромобілів від місцевих постачальників. Це дозволяє значно покращити рентабельність виробництва. У свою чергу, китайські постачальники дорожать довірою Tesla, і у разі дефіциту компонентів віддають їй пріоритет у виділенні квот, жертвуючи інтересами місцевих автовиробників.

Звичайно, у відносинах Tesla і китайської влади все не так гладко — машини цієї марки, наприклад, не допускаються на територію важливих урядових об’єктів або в місця проведення заходів за участю високопосадовців, оскільки є побоювання, що бортові камери електромобілів можуть бути використані для витоку. чутливої ​​інформації за межі Китаю Втім, Tesla пішла назустріч специфічним вимогам китайської влади та організувала зберігання та обробку всіх даних, що збираються в КНР, на території країни. Китай залишається найбільшим ринком електромобілів у світі, тут активно розвивається внутрішня конкуренція, тому Tesla зацікавлена ​​у збереженні своїх твердих позицій у регіоні.