Влада Євросоюзу домовилася заборонити продажі нових машин із ДВС після 2035 року
На сайті Єврокомісії сьогодні з’явився прес-реліз, який повідомляє про досягнення членами блоку консенсусу щодо введення заборони на продаж з 2035 року нових легкових машин і легких комерційних фургонів з ДВС. Встановлено і проміжну мету — до 2030 року рівень вуглецевих викидів від перших має скоротитися на 55 %, від других — на 50 %.
Ще недавно, як пояснює Reuters, низка європейських країн виражала протест проти пропонованих термінів повної заборони на продаж нових машин із ДВС. Зокрема, Румунія, Італія, Словаччина, Болгарія та Португалія закликали авторів законопроекту поставити мету зниження викидів на 90% до 2035 року, а на повну заборону продажу нових машин із двигунами на вуглеводневому паливі вони готові були погодитися з 2040 року.
У фінальній заяві Єврокомісії про якісь винятки не йдеться, але уточнюється, що в регіоні буде сформовано спеціальний фонд Social Climate Fund, кошти якого у розмірі 59 млрд євро з 2027 по 2032 роки спрямовуватимуться на підтримку «відстаючих» у питаннях досягнення екологічних цілей . Втім, гроші цього фонду дістануться не лише учасникам автомобільної галузі, а й представникам інших секторів економіки. Європа ставить собі завдання скоротити сукупні вуглецеві викиди на 55 % від рівня 1990 року до кінця десятиліття. До середини поточного століття планується досягти вуглецевої нейтральності на кліматичному рівні.
Впливати на економіку регіону влада Європи має намір не лише заохочувальними заходами. На шкідливі для екології види палива запровадять додаткові податки. При цьому влада готова субсидувати будівництво заправних станцій, які забезпечують транспорт альтернативними видами палива. Нагадаємо, до речі, що навіть влада благополучної Німеччини заперечувала проти відмови від продажу нових машин з ДВС після 2035 року, оскільки це вимагатиме занадто болючих для економіки країни перетворень. Часто заклики переглянути ставлення до ДВС звучать із вуст представників італійського автопрому, який відомий своїми потужними спорткарами. На думку ораторів, потужні двигуни внутрішнього згоряння мають право на життя і після 2030 року просто для них потрібно створити екологічно чисте паливо.