Електроавтомобілі

Volkswagen анонсує новий електромінівен: Компактний і доступний наступник Touran

10 червня 2025 року автомобільний світ сколихнула новина: Volkswagen розглядає можливість створення нового електричного мінівена, який стане молодшим братом культового ID.Buzz. Цей компактний електромобіль, що, ймовірно, замінить популярний Volkswagen Touran, обіцяє бути дешевшим і меншим за розмірами, ніж ретро-стилізований ID.Buzz, який дебютував у США з ціною від $59,995. З моменту запуску Touran у 2003 році Volkswagen продав понад 2.6 мільйона цих мінівенів, але зростання попиту на кросовери та електромобілі змушує бренд адаптуватися. Новий електромінівен може з’явитися до 2027–2028 років, пропонуючи сучасні технології, інноваційні двері та сидіння, а також батареї ємністю 60–80 кВт·год. У соціальних мережах європейські фанати Volkswagen уже гудуть від нетерпіння, але чи зможе новинка повернути славу мінівенів у світі SUV? Розповідаємо, що відомо про амбітний проєкт.

Новий електромінівен Volkswagen: Чому він потрібен

Спад популярності Touran і ринкові зміни

Volkswagen Touran, який дебютував у 2003 році, швидко став одним із лідерів серед мінівенів у Європі. За 20 років бренд продав 2.6 мільйона одиниць, з яких значна частка припала на Німеччину, Францію та Великобританію. У 2023 році Touran відсвяткував своє 20-річчя, але його продажі стрімко падають: у 2024 році в Європі реалізовано лише 85,000 одиниць, що на 25% менше, ніж у 2022 році. У соціальних мережах європейські водії пояснюють це зростанням популярності кросоверів, таких як Volkswagen Tiguan (300,000 продажів у 2024 році), і електромобілів, як Tesla Model Y (420,000 одиниць). Молоді сім’ї дедалі частіше обирають просторі SUV або електрокари з низькими витратами завдяки субсидіям до €9,000 у Франції чи €5,000 у Німеччині.

Падіння попиту на мінівени не унікальне для Volkswagen. У США Chrysler Pacifica та Toyota Sienna Hybrid залишаються популярними, але в Європі сегмент MPV втрачає позиції. У Китаї, де мінівени часто використовують для бізнесу, BYD Song Max EV продає 150,000 одиниць, але коштує лише $20,000. Volkswagen Touran з ціною від €35,000 не може конкурувати з такими пропозиціями. У коментарях німецьких автоблогів фанати Touran’ю нарікають на застарілий дизайн і відсутність повноцінної електричної версії. Volkswagen визнає, що Euro 7, нові екологічні норми, ускладнюють виробництво бензинових моделей, а гібриди, як Touran eHybrid (50 км ходу), програють електрокарам за економічністю. Наприклад, зарядка електромобіля коштує €0.25 за кВт·год, тоді як літр бензину — €1.8.

Новий електромінівен Volkswagen має стати відповіддю на ці виклики. За даними, бренд витягнув із архівів кілька концептів MPV, які можуть надихнути дизайн. У соціальних мережах фанати сподіваються на ретро-елементи від ID.Buzz, але в компактнішому форматі. У США ID.Buzz із довгою базою (195.4 дюйма та батареєю 91 кВт·год) став хітом із 35,000 продажів у 2024 році, але його ціна ($60,000) робить його недоступним для масового ринку. У Європі ID.Buzz коштує від €55,000, що дорожче за Kia EV6 (€45,000, 490 км). Новий мінівен може коштувати близько €35,000–€45,000, конкуруючи з Renault Scenic E-Tech (€39,000). Чи поверне Volkswagen мінівени до життя?

Технологічна конкуренція та китайський виклик

Volkswagen стикається з тиском із боку китайських брендів, таких як Zeekr і BYD, які пропонують інноваційні мінівени з розсувними дверима, поворотними сидіннями та ціною від $25,000. Наприклад, Zeekr Mix, представлений у 2024 році, має батарею 90 кВт·год, запас ходу 500 км і коштує $30,000. У коментарях китайських соцмереж водії хвалять просторий салон і AI-асистента, але критикують якість пластику. Volkswagen планує відповісти новими розсувними дверима та сидіннями, які обертаються на 180 градусів, що ідеально для сімейних поїздок чи бізнес-зустрічей. У тестах у Німеччині прототипи показали плавність ходу, але точні характеристики не розкриваються.

Новий мінівен, ймовірно, базуватиметься на оновленій платформі MEB+ або новій SSP, яка дебютує в ID.Golf у 2028 році. Батареї на 60–80 кВт·год забезпечать 350–450 км ходу (WLTP), а зарядка на 200 кВт дозволить поповнити 10–80% за 26 хвилин. У порівнянні з ID.Buzz (91 кВт·год, 234 милі), новинка буде економічнішою. У соціальних мережах німецькі інженери припускають, що Volkswagen може додати передній або повний привід, конкуруючи з Hyundai Staria EV ($50,000, 400 км). У Китаї, де 50% нових авто — електричні, Volkswagen втрачає частку через BYD (2.1 млн продажів). Новий мінівен може стати ключем до повернення позицій. Чи вдасться бренду обійти китайських конкурентів?

Дизайн і особливості нового електромінівена

Екстер’єр та інтер’єр майбутнього мінівена Volkswagen

Хоча офіційного дизайну нового електромінівена ще немає, Volkswagen натякає на поєднання ретро-стилю ID.Buzz із компактними розмірами Touran. Очікується довжина близько 4.7 метра, що на 20 см коротше за ID.Buzz (4.95 м), але просторіший салон завдяки платформі MEB+. У соціальних мережах європейські дизайнери прогнозують обтічні фари, як у ID.3, і мінімалістичну решітку. Двоколірна палітра, як у ID.Buzz (білий із помаранчевим чи зеленим), може стати фішкою. У порівнянні з Kia PV5 (4.8 м, $40,000), мінівен Volkswagen буде стильнішим, але менш вантажним.

Інтер’єр обіцяє бути технологічним і гнучким. Volkswagen планує 6–7-місну конфігурацію з розсувними дверима та сидіннями, що обертаються. У тестах у Ганновері прототипи мали 12.9-дюймовий екран, як у ID.Buzz, і цифрову панель приладів на 5.3 дюйма. У коментарях британських блогерів хвалять панорамний дах ID.Buzz із затемненням, який може з’явитися в новинці. Салон використовуватиме перероблені матеріали, як у ID.4, але фанати в мережі критикують твердий пластик. Багажник, ймовірно, матиме 500–600 літрів, що менше, ніж у Chrysler Pacifica (900 л), але достатньо для сімей. У США мінівен може отримати назву eTouran, відмовившись від приставки ID. Чи сподобається дизайн сім’ям?

Технічні характеристики та продуктивність

Новий електромінівен Volkswagen отримає батареї на 60–80 кВт·год, що забезпечать 350–450 км ходу. У порівнянні з ID.Buzz (231 миля з 91 кВт·год), це економніше завдяки меншій вазі. Задній привід буде стандартним, але повний привід (4Motion) з’явиться в топ-версіях із потужністю до 335 к.с., як у ID.Buzz GTX. У тестах у Європі ID.Buzz розганяється до 100 км/год за 6.1 секунди, але новий мінівен буде повільнішим (≈8 секунд) через сімейну орієнтацію. У коментарях німецьких водіїв хвалять плавність MEB-платформи, але критикують низький кліренс.

Безпека залишиться пріоритетом. Мінівен матиме IQ.Drive із адаптивним круїз-контролем, утриманням смуги та автоматичним гальмуванням. У тестах Euro NCAP ID.Buzz отримав 5 зірок, і новинка, ймовірно, повторить результат. У соціальних мережах американські сім’ї хвалять 8 USB-C портів і 30-кольорове підсвічування ID.Buzz, які можуть перейти до мінівена. Зарядка на 200 кВт і підтримка Plug&Charge спростять використання на станціях Electrify America. У Китаї, де 400,000 зарядних станцій, мінівен може стати хітом, але потребує конкурентної ціни. Чи виправдає новинка очікування?

Ринкові перспективи та майбутнє мінівенів

Volkswagen бачить потенціал у відродженні мінівенів, але ринок кидає виклики. У 2024 році електромобілі склали 22% продажів у Європі (2.8 млн) і 14% у світі (11 млн). Volkswagen продав 900,000 електрокарів, поступившись Tesla (3.4 млн) і BYD (2.1 млн). У США ID.Buzz конкурує з Kia EV9 (300 миль, $60,000), але програє за запасом ходу. Новий мінівен із ціною €35,000–€45,000 може стати доступнішим, конкуруючи з Renault Scenic E-Tech і Peugeot e-5008. У коментарях французьких форумів хвалять субсидії, але критикують брак вертипортів.

У Китаї Volkswagen співпрацює з SAIC, але втрачає частку через Zeekr і NIO. Новий мінівен може продаватися як FAW-Volkswagen за $25,000, конкуруючи з BYD Song Max. У США мінівен зіткнеться з Chrysler Pacifica Hybrid ($52,750, 32 милі електроходу) і Hyundai Staria EV. Виробництво, ймовірно, відбуватиметься в Ганновері, де збирають ID.Buzz. У соціальних мережах американські блогери прогнозують нішевий попит, але Volkswagen вірить у масовий ринок. До 2030 року бренд планує 80% електричних продажів у Європі. Чи стане новий мінівен хітом? Читайте більше на eWorld News! ??