Ринок

Volkswagen настає на п’яти Tesla

Tesla, посунься: Volkswagen може стати найбільшим виробником електромобілів вже у 2024 році

Якщо раніше Volkswagen регулярно заперечував звання найбільшого світового автовиробника, суперничаючи з Toyota, то напівпровідникова криза дозволила японській корпорації вирватися вперед. При цьому стратегія активної електрифікації дозволить німецькому автоконцерну вже до 2024 року стати лідером у сегменті електромобілів, обійшовши Tesla, що домінує зараз.

На ринку США компанія Ілона Маска (Elon Musk) зараз контролює 75% ринку нових електромобілів, і Volkswagen зі своїми 10% ринку всіх авто в США навряд чи зможе скласти йому серйозну конкуренцію в локальному сегменті, але на світовому ринку справи у німецького автогіганта йдуть краще . У Європі продукція марок, що входить до складу Volkswagen, вже популярніша за Tesla, непоганий потенціал таїть у собі і найбільший ринок електромобілів — Китай.

За прогнозами Bloomberg Intelligence, до 2025 року близько чверті всіх нових пасажирських транспортних засобів, що продаються в Китаї, будуть електромобілями. Європейським виробникам типу BMW і Volkswagen доведеться витісняти на китайському ринку Tesla і місцеві компанії типу BYD, NIO, XPeng і Li Auto, тому про високу прибутковість доведеться забути.

За прогнозами експертів, вийшовши до 2024 року на випуск понад двох мільйонів електромобілів на рік, Volkswagen зможе потіснити Tesla на світовому ринку та посісти місце лідера. Вже в 2023 році на електромобілі буде припадати близько 30% машин, що продаються концерном, а до 2025 року їх частка збільшиться до 45%. Фінансувати експансію допоможе і вихід Porsche на фондовий ринок, який оцінить капіталізацію цього підрозділу 85 млрд євро. До речі, Tesla вже наступного року може випустити 2 млн. електромобілів, а Volkswagen на подолання цього рубежу знадобиться ще рік, але вже тоді німецький концерн стане лідером ринку. Втім, до середини десятиліття обидві компанії за кількістю електромобілів, що щорічно випускаються, будуть, що називається, «йти ніздря в ніздрю».

Вже цього року третім за величиною виробником електромобілів у світі стане китайська компанія BYD, і до середини десятиліття вона збереже цей статус, намагаючись наздогнати пари лідерів. До 2024 року на четверте місце висунеться Ford Motor, в основному за рахунок домашнього для себе американського ринку та потенційно популярних на ньому електричних пікапів. Втім, General Motors якщо й відстане від «співвітчизника», то дуже мало. До середини десятиліття конкурувати з Ford почне китайський Chagan, а до рівня GM дістанеться Stellantis. Останній об’єднує кілька марок у Європі та США, тому не можна з упевненістю сказати, який із цих ринків виведе альянс на сьоме місце у рейтингу найбільших виробників електромобілів до 2025 року.

Китайська Geely, яка випускає електромобілі марок Volvo, Polestar і збирається робити машини Lotus на підприємстві в Китаї, до середини десятиліття теж перевалить за 1 млн електромобілів, що випускаються щороку. На дев’ятому місці опиниться люксова марка Mercedes-Benz, яка до мільйонного тиражу не дістанеться, а замикатиме десятку японська Toyota Motor, яка зараз фактично є найбільшим автовиробником у світі. Повільна електрифікація модельного ряду Toyota компенсуватиметься адаптацією під потреби усередненого клієнта та наявністю величезного досвіду проектування та виробництва гібридів.