Xiaomi SU7 Ultra: 1548 к.с. повертаються після протестів власників
3 травня 2025 року Xiaomi скасувала суперечливе оновлення програмного забезпечення, яке обмежило потужність флагманського електроседана SU7 Ultra з 1548 к.с. до 900 к.с. у звичайних умовах водіння. Рішення стало відповіддю на хвилю обурення власників, які заплатили близько $73,000 за надшвидкий автомобіль, здатний розганятися до 100 км/год за 1,98 секунди. Оновлення версії 1.7.0, що викликало скандал, вимагало від водіїв проходження кваліфікаційного заїзду на схвалених треках, щоб розблокувати повну потужність, і вводило 60-секундну затримку для активації режиму Launch Control. Xiaomi пояснила обмеження турботою про безпеку, але після протестів у соціальних мережах компанія повернула всі 1548 к.с. і пообіцяла прозоріші оновлення в майбутньому. У 2024 році SU7 зібрав 248,000 замовлень, а Ultra встановила рекорд Нюрбургрингу для чотиридверних авто — 6:46.874. Цей інцидент підкреслює виклики “програмно-визначених” автомобілів. Як Xiaomi балансуватиме між продуктивністю та безпекою? Дізнайтесь подробиці цієї драми в світі електромобілів!
Продуктивність і скандал: Що сталося з SU7 Ultra
Обмеження потужності та реакція власників
Xiaomi SU7 Ultra, запущений у Китаї в березні 2025 року, одразу привернув увагу завдяки тримоторній системі (два V8s і один V6s), яка видає 1548 к.с. і дозволяє розганятися до 100 км/год за 1,98 секунди, до 200 км/год — за 5,86 секунди, а максимальна швидкість перевищує 350 км/год. Прототип моделі встановив рекорд Нюрбургрингу для чотиридверних авто (6:46.874), обійшовши Porsche Taycan Turbo GT і Tesla Model S Plaid. Однак радість власників, які заплатили 529,900 юанів ($73,000), була затьмарена оновленням 1.7.0. Воно обмежило потужність до 900 к.с. у звичайному режимі, а для розблокування повної продуктивності вимагало проходження “кваліфікаційного заїзду” на треку через систему оцінки часу кола. Крім того, активація Launch Control потребувала 60-секундного очікування, що унеможливлювало спонтанні старти. Власники назвали це “зрадою” в китайських соцмережах, звинувачуючи Xiaomi у приховуванні обмежень. Один користувач написав: “Я купив гіперкар, а отримав сімейний седан!” За три дні тиску Xiaomi скасувала обмеження, повернувши повну потужність. Чи було це маркетинговим промахом, чи справді турботою про безпеку? ?
Технічні характеристики та безпека
SU7 Ultra оснащений батареєю CATL Qilin 2.0 на 93,7 кВт·год із зарядкою 5.2C (10–80% за 11 хвилин) і запасом ходу 620 км (CLTC). Автомобіль має карбонові елементи (17 компонентів, включно з дахом і спойлером), що забезпечують 285 кг притискної сили, і карбоно-керамічні гальма Akebono, які витримують температури до 1300°C. Система автономного водіння включає три LIDAR, 12 камер і п’ять радарів, підтримуючи навігацію на автопілоті та паркування. Проте Xiaomi визнала, що 1548 к.с. — це виклик для безпеки на дорогах. Представник компанії зазначив: “Надпотужні електромобілі потребують трекових умов і досвідчених водіїв”. Інцидент із оновленням підняв питання: чи готові покупці таких авто до їхньої потужності? У 2024 році кілька аварій зі стандартним SU7 (664 к.с.) сталися через перегрів гальм на треках, що змусило Xiaomi позиціонувати Ultra як “авто для треків”. У соцмережах дехто підтримує обмеження, вважаючи, що “не кожен водій готовий до 1,5 тисячі коней”. Чи вдасться Xiaomi уникнути подібних скандалів надалі? ?
Ринок і майбутнє: Виклики програмно-визначених авто
SU7 Ultra став хітом: за 10 хвилин після анонсу в лютому 2025 року модель зібрала 6900 замовлень, а до кінця дня — 15,000. Xiaomi планує продати 10,000 одиниць у 2025 році, із доставкою з квітня. Успіх SU7 (200,000 доставок до березня 2025 року) зробив Xiaomi восьмим за величиною автовиробником Китаю, але виробничі потужності не встигають за попитом: стандартний SU7 має чергу на 21–29 тижнів, а SU7 Pro — до 46 тижнів. Ціна Ultra ($73,000) робить її вигіднішою порівняно з Tesla Model S Plaid ($99,490, 1020 к.с.) і Zeekr 001 FR ($140,000, 1265 к.с.), але скандал із оновленням виявив проблему “програмно-визначених” авто. Власники хочуть повного контролю над апаратним потенціалом, тоді як виробники використовують софт для безпеки та економії ресурсів. Гендиректор Xiaomi Лей Цзюнь назвав SU7 Ultra “технологічним проривом, що поєднує Porsche і Tesla”, але визнав потребу в кращій комунікації. У мережі хвалять швидкість реакції Xiaomi, але критикують за початкове рішення. Чи встановить SU7 Ultra нові стандарти, чи стане прикладом ризиків надпотужних EV? Більше про електромобілі читайте на eWorld News! ??