Якість автомобілів впала на 11%, а найбільше проблем спостерігається у електромобілів
Дефіцит чіпів і проблеми в ланцюжках поставок відбилися не лише на цінах автомобілів, а й на їхній якості. Згідно з опублікованим на цьому тижні JD Power дослідженні Initial Quality Study, присвяченому рівню автомобілів 2022 модельного року, якість нових автомобілів впала на 11% порівняно з минулим роком, що є різким зниженням цього показника за всю історію досліджень компанії.
В рамках дослідження було проведено опитування серед 84 165 власників та орендарів транспортних засобів особистого користування, які були зареєстровані у період з листопада 2021 року до лютого поточного року. У відповідях на запитання дослідників надані дані про 33 різні марки та 189 різних моделей автомобілів.
Особливо значне зниження якості було зафіксовано у виробників електромобілів — компанія Polestar посіла останнє місце в рейтингу JD Power з найбільшою кількістю проблем, а могла б опинитися на сьомому місці знизу, але обидва ці автовиробники йшли поза рахунком, оскільки не відповідали деяким вимогам рейтингу. .
Перше місце за рівнем якості в рейтингу JD Power зайняла марка Buick компанії GM, яка зібрала найменше проблем у розрахунку на сотню машин. При цьому GM відзначилася загалом найкращою якістю серед усіх автовиробників – 9 її автомобілів потрапили до рейтингу найкращих. Друге та третє місця відповідно посіли BMW та Hyundai з п’ятьма та трьома моделями.
У цьому опитуванні JD Power зафіксувала 226 проблем на 100 автомобілів Tesla. Якщо говорити про всі електромобілі окрім Tesla, то на 100 транспортних засобів припадає 240 проблем, що трохи менше за минулорічний показник, що дорівнює 251, оскільки на ринку стає все більше моделей електромобілів.
Програмне забезпечення, як і раніше, є головною проблемою для автомобільної промисловості: 6 з 10 основних проблем пов’язані з інформаційно-розважальними системами автомобілів. Багато нарікань викликає робота Apple CarPlay та Android Auto. Зокрема, технологією CarPlay користується половина всіх споживачів, які взяли участь в опитуванні, і вони повідомили про меншу кількість проблем, ніж користувачі Android Auto, що становлять 17% респондентів.
Більш широке поширення бездротових технологій CarPlay та Android Auto призвело до збільшення проблем з їх підключенням – з 4,9 проблеми на 100 автомобілів у 2021 році до 5,8 у 2022 році. На подив, вбудовані функції розпізнавання голосу не викликали жодних нарікань у автолюбителів.