АКБ

Завод акумуляторів Toyota на 748 га вже працює: $14 млрд інвестицій і це лише початок

Новий завод Toyota вартістю $14 млрд у США офіційно запущено. Територія заводу займає 1850 акрів або 748 гектарів — це приблизно 121 футбольне поле, але керівництво компанії вже заявляє, що це лише початок.

Запуск заводу акумуляторів Toyota Battery Manufacturing у Північній Кароліні

Перші акумулятори зійшли з конвеєра заводу Toyota в місті Ліберті, штат Північна Кароліна, у середу минулого тижня. Цей момент назвали «ключовим» у майже 70-річній історії присутності Toyota в США.

На заводі встановлено 14 виробничих ліній акумуляторів, які використовуватимуться для:

  • повністю електричних автомобілів (BEV)
  • звичайних гібридів (HEV)
  • плагін-гібридів (PHEV)

На повній потужності завод зможе виробляти 30 ГВт·год акумуляторів на рік.

На початковому етапі завод поступово замінюватиме акумулятори, які зараз імпортуються з Японії в рамках спільного підприємства з LG Electronics. Ці батареї призначені для Camry HEV, Corolla Cross HEV та RAV4 HEV. Крім того, гібридні акумуляторні модулі відправлятимуться на завод Toyota в Кентуккі та на спільний завод з Mazda в Алабамі.

Завод вже зараз величезний — 748 гектарів, але керівники Toyota говорять, що він, швидше за все, стане ще більшим, ніж планувалося спочатку.

Плани розширення заводу акумуляторів Toyota у США

«Наші плани — досягти 70 % електрифікованих автомобілів до 2030 року. Це, очевидно, може призвести до додаткового розширення саме цього заводу», — заявив Девід Кріст, голова бренду Toyota в Північній Америці, під час брифінгу для журналістів після екскурсії об’єктом.

Підтверджуючи свої наміри, Toyota оголосила про додаткові інвестиції $10 млрд протягом найближчих п’яти років у розвиток електрифікованої мобільності.

Компанія не повідомила точних деталей розподілу цих $10 млрд, але очевидно, що завод у Північній Кароліні отримає значну частку. Акумуляторні модулі, які тут виробляються, можуть бути як гібридними, так і повністю електричними — при цьому самі елементи (комірки) однакові, що дозволяє швидко перебудовувати виробництво залежно від попиту на ринку.

Завод також технічно готовий до випуску різних типів акумуляторів у майбутньому, включно з твердотільними батареями, — про це заявив президент заводу Дон Стюарт.

Які моделі Toyota отримають акумулятори з нового заводу

Toyota, яка довго вважалася одним із найбільших аутсайдерів у сегменті повністю електричних автомобілів, продовжує робити основну ставку на гібриди, особливо на тлі нових мит у США.

Наразі завод може забезпечувати акумуляторами приблизно 600 000 гібридних автомобілів на рік. Паралельно нарощується потужність для виробництва ще 74 000 плагін-гібридів та 45 000 повністю електричних моделей, включно з першим трирядним електричним кросовером Toyota.

Починаючи з 2026 року, найпопулярніша модель компанії — RAV4 — продаватиметься виключно у гібридній версії. Водночас Toyota готує до запуску кілька нових повністю електричних моделей: електричні кросовери C-HR та BZ Woodlands, а також електричний седан Lexus ES 2026 року.

Які висновки можна зробити

Наразі Toyota продовжує триматися за гібриди — і це не дивно. Найцікавіше почнеться тоді, коли на ринок вийдуть нові електромобілі компанії.

Після виправлення численних недоліків першого електромобіля bZ4X нові моделі Toyota отримають більший запас ходу, швидшу зарядку, значно покращений дизайн салону та зовнішності. Якщо ці електромобілі почнуть добре продаватися (а доступні за ціною електромобілі з достатнім запасом ходу, як-от Hyundai IONIQ 5 чи Chevrolet Equinox EV, вже довели, що попит є), то плани виробництва на заводі в Північній Кароліні можуть знову кардинально змінитися — цього разу на користь саме повністю електричних акумуляторів.