Лайфхак

Про що свідчать сторонні звуки при роботі мотор-колеса

Розшифровуємо про що свідчать сторонні звуки, коли робить мотор-колеса

Мотор-колеса з якими все гаразд, досить безшумні у роботі. Якщо під час функціонування ступичного електродвигуна мають місце сторонні шуми, то в переважній більшості випадків вони є ознаками його несправностей. Залишати поза увагою такий шумовий супровід — собі дорожче. Сильний агрегат, що гуде, не тільки затьмарює враження від експлуатації транспортного засобу, а й сигналізує про дефект.

При такому стані справ, найкращим рішенням буде звернення до спеціалізованої майстерні, оскільки шум, що виходить з надр МК, виникає при різних збоях і точно визначити причину гулу можна тільки використовуючи професійний підхід.

У темі ж я хочу навести деякі поширені поломки, які змушують ступичне електродвигун видавати нетипове для нього звучання. Визначатимемо їх за конкретним звуком.

Різновидності стороннього звучання та причини їх появи

МК що у роботі іноді видає звуки, що є йому незвичайними. Так, воно здатне потурбувати наїзника свистом, дзвоном, поскрипуванням, потріскуванням, виттям і гарчанням. При такому «концерті», з великою ймовірністю, втручання майстра неминуче і як часто це буває чим раніше будуть проведені ремонтні роботи, тим краще у всіх відносинах.

Отже, розглянемо далі, який звук про що може говорити:

1. Тріск що з’являється іноді, переважно при трясці і русі на низьких швидкостях — рвущийся контакт у п’ятиштирковому роз’єм між двигуном і контролером.

2. Скрипіння по ходу пробного заїзду після монтажу МК – слабке натяг спиць, після їх підтяжки скрипи повинні зникнути.

3. Тріск у двигуні при їзді – зламався підшипник.

4. Звучний рик при старті мотор-колеса – проблеми з великими конденсаторами, розташованими в контролері.

5. Стук при розгоні – щось негаразд з підшипниками.

6. Періодично гарчить – збоїть датчик Холла (ДХ).

7. Рик при функціонуванні електродвигуна – неточне приєднання фазних проводків.

8. Спостерігається нестабільність процесу роботи силового агрегату – пробивання середнього ДХ.

9. Визок, ричання і заклинювання двигуна під навантаженням – має місце невідповідність контролера і силового агрегату.

10. МК при старті видає шум – люфтять магніти.

11. Шумна діяльність мотор-колеса, металевий скрегіт – відклеїлися магніти.

12. Двигун свистить – обірвався провід, що прямує до ДХ.

13. Мотор видає свист на низьких оборотах – слабке мастило фривілу.

14. Шумить працююче редукторне мотор-колесо – зносилися зуби шестерень планетарного редуктора.

15. Під час функціонування редукторного мотор-колеса лунає стукіт або тріск – у шестерні відламався зубець, зам’ялися інші шестірні.

16. Низький протяжний шумовий супровід – пошкоджена одна або кілька жил в кабелі, який з’єднує електродвигун і контролер.

17. Гучний гул – застрягання зубця, що відламався, в планетарному редукторі і заминання через це шестерень.

18. Дзвін під час катання, який уловлюється камерою при наборі швидкості – коли двигун працює, резонує дзвінок або катафот встановлений на спицях.

Вище перераховані найпопулярніші проблеми, що призводять до гудіння МК, гарчання, тріску або сигналізують про несправність іншими звуками, які важко не помітити. Для з’ясування, що зламалося, проводиться відповідна діагностика. Її, по-хорошому, мають здійснювати спеціалісти.

Часто, щоб розправитися з обговорюваними в цій темі неполадками, двигун потрібно розбирати і приступати до заміни згорілих ДХ, приклеювання магнітів, що відпали, заміні шестірня, виконання інших робіт з відновлення.